Saturday, September 22, 2007

Tanii Song





Lyric of the song


Biisi ronge mi sika nando,
myoli hokii myobya tapa dopa;
ayu penge mi yuka nando,
panii hokii manii ho tapa dopa;
popi harbii ho miji jig dopa,
sarmin lapyo ho migun gongii dopa;
miji tapyu si ho jido koda
miji tapyu si ho jido koda

Gonchi gontii mi halu gra lanker pa,
Bari tako si gedo koda piimi lanker tupe lanker pa;
jilo yayu no piimii tako mi gehetoran pe ho ngiimi no,
ami lanii aban pyochi noh biisii ayu mi luko rampe;
dolyan chanja tanii barmii no ato charo noh hulii palii la
miji bari mi luko rampe biisi ayu gonge mi lula dopa
miji tapyu si ho jido koda
miji tapyu si ho jido koda
gehetoran pe ho ngiimi no
luko rampe ho ngiimi no

2 comments:

neo said...

Thank you so much. I have been asking about this song n lyrics everywhere I couldn't find it till I found it here accidentally. Awesome job.

neo said...

Thank you so much. I have been asking about this song n lyrics everywhere I couldn't find it till I found it here accidentally. Awesome job.

Apatani Heritage textiles 

Apart from know how about judicious use of land, Apatani tribe is also known for their weaving. Apatani ancestors practiced organic dyeing ...